آموزش ادمین اینستاگرام

آموزش ادمین اینستاگرام

سلام، امیدوارم که حالتون عالی باشه، بلاخره وقت شد تا این مقاله رو بنویسیم براتون چون خیلی توی اینستاگرام و جاهای مختلف از من سوال میشد که چطور ادمین اینستاگرام شویم؟ یا از چه آموزشی برای ادمین شدن در اینستاگرام استفاده کنیم؟ سعی کردم به تمام زوایای اینکار در این مقاله نسبتاً کامل و جامع بپردازم، پس این مقاله رو بخونید تا اطلاعات شما درباره این موضوع چند برابر بشه و با آگاهی کامل انتخابش کنید.

شغل مدیریت صفحات اجتماعی

باید خدمت شما عرض کنم که Social Media Marketing یا همان SMM یکی از زیر شاخه های اصلی دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید و اینکار هم مثل تمام کارهای دیگه تخصص و مهارت های خودش رو لازم داره و اینجور که خیلی از افراد فکر میکنن ساده و پیش پا افتاده نیست، بلکه باید فردی که وظیفه اینکار را بر عهده دارد، آموزش دیده باشد و مهارت های لازم و مهم در اینکار را کسب کرده باشد چون هیچ کسب و کاری به یک آدم آماتور در این زمینه مهم اعتماد نخواهد کرد.

مدیریت صفحات اجتماعی کسب و کار ها کار خیلی مهمی هست چون دقیقاً روی میزان فروش اون کسب وکار تاثیرگذار هست، پس طبیعی است که در انتخاب ادمین صفحات خود وسواس به خرج دهند، در این مقاله برخی از وظایف ادمین اینستاگرام را شرح می‌دهیم در ادامه همراه من باشید…

 

وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

اما وظایف یک ادمین در اینستاگرام چیست؟ یک ادمین که وظیفه مدیریت پیج در اینستاگرام را بر عهده دارد وظایف کاملاً شفافی دارد که اصلی ترین آنها را در ادامه معرفی میکنم و درباره هر کدام توضیح مختصری می‌دهم که درک بهتری از این شغل داشته باشید، راستی حتماً در بخش نظرات این مقاله نظر خودت رو با من و دیگران به اشتراک بذار، ممنونم.

فقط قبلش بگم معنی لغتی کلمه ادمین یا Admin یعنی چی چون ممکن برای شما هم سوال شده باشه.

کلمه Admin در زبان انگلیسی کوتاه شده کلمه Administrator می باشد. از آنجا که در دنیای IT به وفور از این اصطلاح استفاده می شود، این کلمه به مرور زمان به فرم کوتاه امروزی تغییر کرد و در واقع ادمین اینستاگرام کسی است که مدیریت یک پیج یا صفحه را در اینستاگرام برعهده دارد.

همچنین برای آموزش می توانید از پکیج ادمین اینستاگرام ما نیز استفاده کنید.

1- تولید محتوا منظم

اولین وظیفه یک ادمین تولید محتوا منظم برای پیج است، یک ادمین باید بداند که چه محتوای برای این کسب و کار لازم است با توجه به هدف های کسبوکار تعیین میکنه که چه محتوای بسازه که به اون هدف برسه، بعضی از برندها هدفشون افزایش فروش، برندسازی، تعامل، مسئولیت اجتماعی و… می‌باشد که با توجه به مقیاس هر برند مشخص می شود، اما بیشتر اوقات هدف اصلی تعامل و معرفی محصول و در نهایت افزایش فروش می باشد، پس یک ادمین اینستاگرام باید بتواند محتوایی تولید کند که برای کسبوکار فروش ایجاد کند.

ایده های بسیار زیادی برای تولید محتوا وجود داره پس فکر نکنید که درباره موضوع مورد نظر شما نمی توان محتوای خاصی تولید کرد، فقط حقیقت اینه که شما مهارت کافی و خلاقیت لازم را ندارید که کاملاً قابل یادگیری است و الان اگر ذهن شما نسبت به تولید محتوا خالی است بخاطر اینه که آموزش ندیدید که یاد بگیرید از کجا ایده پیدا کنید و اونو به محتوا تبدیل کنید.

 

2- نوشتن کپشن

کپشن نویسی در اینستاگرام خیلی مهمه، اینقدر مهم که ما این مورد را یک وظیفه جداگانه از تولید محتوا شمردیم، یک کپشن درست و حسابی میتونه حس بهتری به مخاطب محتوای شما منتقل کنه، اگر نمیدانید که کپشن چیست، کپشن همون متنی هست که زیر پست ها مینویسیم، فکر نکنید کار ساده ای هست شما برای نوشتن یه کپشن خوب که با روح مخاطب ارتباط بگیره نیاز دارید که شناخت دقیقی از مخاطب هدف خود داشته باشید و یکم املا و انشا نویسی تون هم خوب باشه.

 

3- پاسخ به دایرکت ها

وظیفه مهم دیگری که یک ادمین در اینستاگرام دارد پاسخگویی به دایرکت هاست، یک ادمین باید تکنیک های فروش بلد باشد و بداند چگونه پاسخ دایرکت ها را بدهد که خیلی سریع ارتباط با مخاطب بگیرد و بتواند روی اون تاثیرگذار باشد، مهارت پاسخ گویی به دایرکت ها ، یکی از مهمترین مهارت هایی است که یک ادمین باید بلد باشد، فرض کنید شما محصولی را در پیج قرار دادید، یک مشتری به شما دایرکت میزند و قیمت محصول را می پرسد.

سلام قیمت محصول X چنده؟

حالا اگر ادمین پیج فقط قیمت را ارسال کند کافیست؟ مسلماً خیر اون باید بلد باشه که چطور بحث رو باز کنه و تعداد پیام هارو با مخاطب افزایش بده اینجوری شانس فروش بیشتری هم داره، پس باید اینطور پاسخ بده که:

سلام روز شما بخیر ممنون که از پیج ما دیدن کردید قیمت این محصول X تومن می باشد، دوست دارید اطلاعات بیشتری در موردش بهتون بدم؟ یا اگر علاقمند باشید توضیح بیشتری در مورد کارتون بدین تا بهترین محصولمون رو بهتون معرفی کنم.

حالا بدترین کاری که اکثر ادمین ها انجام میدن اینه که مینویسن سلام 360 تومن، خب اینجوری فقط کسانی که کاملاً از خرید مطمئن هستن از شما خرید میکنن ولی با ترفندی که گفتیم شما میتونید کسانی که مردد هستند و کاملاً مطمئن نیستن از خرید رو هم قانع به خرید کنید. امیدوارم از اهمیت پاسخگویی به دایرکت ها مطلع شده باشید.

 

4- پاسخ به کامنت ها

پاسخ به کامنت ها هم دقیقاً مثل دایرکت ها اهمیت بالایی داره چون مخاطب شما وقت گذاشته و براتون یه پیام نوشته پس باید پاسخ رو کاملاً هوشمندانه بدین، همیشه حتی اگر شده دقایق اول انتشار پست پاسخ کامنت ها رو بدین، اینجوری بیشتر کامنت هم میگیرید، و قدردان مخاطبان همیشگی خود هستید چون کسانی که دقایق اول ویدیو شما را بازدید می کنند همان کسانی هستند که بیشترین تعامل را با پیج شما داشتند و مخاطبین ثابت به شمار می روند.

 

5- ساخت استوری های جذاب

یک ادمین حرفه ای در اینستاگرام باید بدونه که استوری مهمترین ابزار ارتباطی با مخاطب است و ارزش ساز ترین ابزار فعلی در دیجیتال مارکتینگ همین استوری اینستاگرام است، اگر بلد باشید که چطور استوری های جذاب مربوط به کارتون بسازید خیلی سریع تر فروش ایجاد میشه چون استوری فوق العادست و ارتباط بهتری با مخاطب شما میسازه فقط باید بدونید که چطور از این ابزار ارزشمند استفاده کنید.

تکنیک های ساخت استوری های جذاب را بلد باشید، بدونید که چطور از تصاویر و متن ها در استوری خود استفاده کنید که مخاطب را شیفته و علاقمند به محصول خود کنید، راز داستان سرایی و استوری های دنباله دار را بدونید و ازش برای افزایش فروش خودتون استفاده کنید، خلاصه بگم که کلی استوری مهمه و کلی میشه در موردش حرف زد ، یه ادمین حرفه ای باید تکنیک های استوری جذاب رو بلد باشه.

 

6- افزایش فالوور و بازدید

یکی از مواردی که یه ادمین باید کاملاً با اون آشنا باشه تکنیک های افزایش فالوور و بازدید پیج است، در زیر برخی از این موارد رو میگم:

  • تکنیک های افزایش بازدید از پروفایل
  • تکنیک های افزایش فالوور پیج
  • تکنیک های افزایش بازدید ویدیوها
  • تکنیک های افزایش بازدید از هشتگ ها
  • تکنیک های افزایش کامنت ها
  • و…

برای تحقق همه این موارد تکنیک هایی وجود داره که باید به عنوان ادمین یک پیج کاملاً به آنها و روش های مختلف تسلط داشته باشید.

 

7- آنالیز دقیق پیج

باید بدانید که چه ابزارهای برای آنالیز دقیق پیج شما وجود داره، 1- ابزار خود اینستاگرام که به عنوان insights یا پروفایل حرفه ای معروف است، علاوه بر آشنایی باید قدرت تحلیل آمارها را داشته باشید و بدونید که چه اتفاقی باعث تغییر این عدد ها شده و چه فعالیتی در آینده انجام بدهید این عددها بهبود پیدا میکنه، واقعاً اگر ادمینی بتونه آنالیز خوبی روی پیج داشته باشه شیش هیچ از بقیه جلوتره چون میتونه استراتژی بهتری رو تعیین کنه و در نتیجه در زمان کوتاهی بهترین نتیجه رو بگیره. 2- ابزارهای آنلاینی هم هستند که آمارهای خوبی به شما در مورد پیج اینستاگرامتون میدن که شما بعنوان ادمین پیج اینستاگرام باید با این ابزار ها آشنا باشید و بتونید باهاشون کار کنید.

 

 

8- پاسخ و ری اکشن مناسب به چالش ها

کلاً روابط عمومی خیلی در اینکار مهمه و ممکن مدیریت صفحه یک برند معتبر را بر عهده داشته باشید که خب برندهای بزرگ با چالش های مختلفی هم ممکن مواجه بشن پس ادمین یک پیج باید بتونه در مواقع مختلف پاسخ صحیحی به ری اکشن ها و چالش ها داشته باشه، برای مثال اگر حواشی در مورد برند کاله بوجود اومد، یک ادمین با مهارت های ارتباطی خود و شناخت دقیقی که از سازمان داره میتونه اون رو به نفع خودش تموم کنه.

 

9- حفظ امنیت و نکات امنیتی پیج

امنیت پیج اینستاگرامی که دست شماست بر عهده شماست، پس باید با موارد امنیتی آشنا باشید و کاملاً آنها را رعایت کنید و کاملاً تمام فعالیت های مشکوک را زیر نظر داشته باشید، پس یک ادمین اینستاگرام باید با نکات امنیتی در این فضا هم آشنا باشه تا خدای نکرده پیج رو به دردسر نندازه چون تمام مسئولیت و عواقب را باید بر عهده بگیره، پس نگران نباشید و فقط اطلاعات خودتون رو در این زمینه افزایش بدین.

 

10- تسلط به ابزارهای ادیت عکس و ویدیو

اگر کاملاً تسلط داشته باشید به نرم افزارهای ادیت عکس و ویدیو یک مزیت و امتیاز محسوب میشه اما حداقل باید یک تسلط نسبی هم که شده داشته باشید، حالا یا با کامپیوتر و نرم افزارهای مثل: فتوشاپ، کمتازیا، پریمیر یا با گوشی موبایل و آشنایی با اپلیکیشن های مثل: اینشات، پیکس آرت، و… که بتونید محتوای جذاب بصری تولید کنید، پست های اسلایدی، پست های ویدیویی، استوری های جذاب و متحرک و…

 

11- آشنایی با روش های تبلیغاتی در اینستاگرام

خیلی مهمه که یه ادمین توی اینستاگرام بلد باشه که چطور تبلیغات بره، خب هر چقدر هوشمندانه تر و آگاهانه تر اینکارو بکنه هزینه کمتری برای کسب وکار داره و مدیریت درست بودجه در اینکار اهمیت داره، پس باید تکنیک های تبلیغات حرفه ای رو بدونه و برای تبلیغات آماده باشه.

 

12- آشنا با استراتژی های مختلف در سوشال

باید استراتژی های مختلف رو آشنا باشه و بشناسه و با توجه به جایگاه فعلی کسبوکار یک نقشه مسیر خوب برای اینستاگرام تعیین کنه، مثلاً اگر فالوورهای یک پیج کمتر از هزار بود چه کنه! اگر بالای 100کا بود چه کنه و… همه این ها مهارت یک ادمین رو نشون میده.

 

13- خلاق و ایده پرداز

و در نهایت یک ادمین باید خلاق و ایده پرداز باشه، یه ذهن خلاق میتونه مهمترین عامل رشد یک صفحه در اینستاگرام باشه، کسی که از ایده های جدید استفاده میکنه و همیشه چند تا ایده جدید برای کار داره، خلاقیت شما تقویت میشه و اگر الان کاملاً سردرگم هستید نگران نباشید چون در ادامه قراره بگم که چطور میتونید ادمین یک پیج در اینستاگرام شوید.

 

 

چطور ادمین یک پیج در اینستاگرام شویم؟

حالا شاید برای شما سوال پیش بیاد که اگر مهارت های بالا را نداریم چگونه می توانیم کسب کنیم و چطور ادمین یک پیج در اینستاگرام شویم؟ لازمه که بهتون بگم اگر تمام موارد بالا رو هم بلد نباشید هیچ اشکالی نداره چون با آموزش و استفاده از تجربیات کسانی که این راه رو رفتن کاملاً یاد میگیرید و خیلی سریع میتونید در این مسیر رشد کنید، ما به شما مسیر آموزشی معرفی میکنیم.

آموزش ادمین اینستاگرام

ما یک دوره جامع برای ادمین شدن در اینستاگرام داریم به نام دوره 0 تا 100 اینستاگرام، که در این دوره جامع تمام موارد و مهارت های که یک ادمین باید داشته باشد را به شما آموزش می‌دهیم تمام مهارت های 13 گانه که در بالا ذکر شد در این دوره به شما آموزش داده می شود و با دیدن این ویدیوها شما تبدیل به یک ادمین اینستاگرام خواهید شد.

برای مشاهده دوره و اطلاعات بیشتر به لینک دوره اینستاگرام مراجعه کنید.

 

چگونه پروژه مدیریت پیج اینستاگرام پیدا کنیم؟

اینکه چگونه پروژه مدیریت پیج را بگیرید کامل در دوره آموزشی به شما گفته می شود اما یکی از رایج ترین روش های آن این است که یک پیج بزنید و نکات آموزشی مربوط به اینستاگرام را شرح دهید با این کار یک نمونه کار آنلاین برای خود ایجاد کردید و باعث می شوید که تخصص شما در اینکار نمایش داده شود و افراد خیلی راحت تر به شما اعتماد کنند و مسئولیت صفحه خود را به شما واگذار کنند.

 

هزینه مدیریت پیج در اینستاگرام چقدر است؟

هزینه مدیریت پیج در اینستاگرام کاملاً متغییر و متفاوت است با توجه به کارهای که انجام می دهید، مدت زمانی که وقت می گذارید، تعداد پست ها و محتوایی که به اشتراک می گذارید تعیین می شود اما به طور کلی یک ادمین از 600 الی 15 میلیون تومان می تواند درآمد از یک پیج داشته باشد.

اگر مسئولیت کامل یک صفحه را بر عهده می گیرید یعنی تمام موارد که در بالا اشاره شد، از مبلغ 1.300 به بالا می توانید قیمت دهید، که باز بستگی به مهارت و میزان تخصص شما دارد و مدت زمانی که صرف رشد اون پیج می کنید.

همیشه پیشنهاد ما این است که به جای مدیریت 10 ها پیج، مدیریت چند صفحه رو بر عهده بگیرید و چون تمرکز بیشتری می کنید درآمدتون اینجوری بهتر هم خواهد بود، یعنی بجای مدیریت 6 صفحه اونم دست و پا شکسته مدیریت یک صفحه را به صورت تمام عیار بر عهده بگیرید این گونه حداقل درآمد شما در ماه 2 میلیون تومان است که با توجه به رشد شما می تواند افزایش داشته باشد و یا حتی پورسانت و حق فروش هم به شما تعلق بگیرد.

حقوق ادمین پیج اینستاگرام

یک ادمین پیج اینستاگرام می تواند در ماه چند پیج را مدیریت کند و قرار نیست فقط به یک منبع درآمدی تکیه کند، پس به همین دلیل است که حقوق ادمین پیج اینستاگرام کاملاً شفاف نیست و این شغل بسیار هم متقاصی دارد، اما باید توجه داشته باشید بین این همه ادمین پر ادعا و کم دانش، کسی می تواند خوب پول در بیاره که واقعاً به اینکار تسلط داشته باشه و در این زمینه آموزش دیده باشه و تجربه کسب کرده باشه…

 

برای شرکت در دوره آموزش ادمین اینستاگرام کلیک کنید.

 

در نهایت امیدوارم که این مقاله به شما آگاهی کامل تری نسبت به شغل ادمین اینستاگرام داده باشه و اگر سوالی باقی موند میتونید در بخش نظرات با من در میون بذارید.

برچسب ها:
مسیر بلاگری اینستاگرام - امیرحسین فخاری

Warning: preg_match() expects parameter 2 to be string, array given in /home/neshon/public_html/amirhosseinfakhari/wp-content/plugins/js_composer/include/helpers/helpers_factory.php on line 371

مسیر بلاگری در اینستاگرام


Warning: preg_match() expects parameter 2 to be string, array given in /home/neshon/public_html/amirhosseinfakhari/wp-content/plugins/js_composer/include/helpers/helpers_factory.php on line 371

موفقیت کاملا شانسی است !!!

یلدا با آکادمی انار

Warning: preg_match() expects parameter 2 to be string, array given in /home/neshon/public_html/amirhosseinfakhari/wp-content/plugins/js_composer/include/helpers/helpers_factory.php on line 371

یلدا با آکادمی انار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست