پایه کسب و کار اینترنتی چیست؟

پایه کسب و کار اینترنتی چیست؟ یا پایه کسب و کار اینترنتی کجاست؟

سلام دوستان عزیزم، امیرحسین فخاری هستم و با یک مقاله دیگه همراه شما خواهم بود.

 

مدتی پیش که فعالیت جدی و کاری خودم را به صورت حرفه ای در اینستاگرام شروع کردم ، تعداد زیادی از عزیزان به بنده پیام یا به اصطلاح (دایرکت) میفرستادن که کسب و کار اینترنتی دقیقا چیه؟ و یا اینکه چگونه میشه یک کسب و کار اینترنتی ساخت؟

خب من در مقاله ( چرا باید کسب و کار خود را آنلاین کنیم؟ ) از اهمیت کسب و کار آنلاین صحبت کردم و تاریخچه کوتاهی از کسب و کارهای اینترنتی را توضیح دادم ، و حتما در یک مقاله مجزا هم درمورد اینکه اصلا کسب و کار اینترنتی چیست هم در خدمت شما خواهم بود ، اما امروز در این مقاله میخوام پایه کسب و کار اینترنتی را به شما معرفی کنم.

 

پایه کسب و کار اینترنتی

پایه یا بیس اصلی کسب و کار اینترنتی چیست؟ در کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین یک سری اصول و قواعدی وجود داره که ما آن ها را با مطالعه ، رفتن به کلاس های آموزشی مفید ، همایش ها ، کتاب ها ، مقالات و… بدست می آوریم، اگر در این زمینه مطالعه‌ی زیادی نداشتید اصلاً نگران نباشید ، بنده تا جایی که در توانم باشد در این مسیر شما را همراهی می‌کنم…

  • پایه کسب و کار اینترنتی وب سایت است.

یک وب سایت پایه و بیس اصلی یک کسب و کار اینترنتی است، تنها پایگاه مرکزی شما باید یک سایت حرفه ای با رعایت اصول و قواعد لازم باشد.

 

چرا وب سایت پایه اصلی کسب و کار اینترنتی است؟

با وجود اینکه سالهاست از گسترش سایت ها ، وبلاگ ها و… می گذرد اما هنوز یک مرجع و پایگاه کامل محسوب می شوند. طبیعی است که یک کسب و کار اینترنتی موفق در تمام فضای اینترنت حضور داشته باشد، اما از نظر وب سایت بیس اصلی کسب و کار اینترنتی است و در طراحی و توسعه آن باید نهایت خلاقیت را به کار گرفت.

یک کسب و کار اینترنتی کوچک را مثال میزنم ، مانند یک کانال تلگرامی و یا یک پیج اینستاگرام که از فالور یا ممبر بالایی برخوردار است، خب روش های مختلفی برای کسب درآمد وجود دارد، اما یک کانال و یک پیج در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار اینترنتی کافی است؟

شبکه های اجتماعی بسیار بستر مناسبی هستند اما مزایا و معایب خود را دارند…

(برای مثال)

یک صفحه در شبکه های اجتماعی نمی توانند تمام آن چیزی که شما ارائه می دهید را در اختیار مشتریان قرار دهد.

مثلا یک صفحه مربوط به یک تولیدی کفش ، حتما نیاز به پرداخت آنلاین هم دارد، و روش های کارت به کارت و… هم امروزه منسوخ شده.

از طرفی دیگر پست های قدیمی در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام ، بعد از مدتی دیگر بازدید نخواهد داشت و کمتر مخاطبان به پست های گذشته شما مراجعه می کنند، انگار که همه چیز تازه است ، باید مدام نکات مهم و کاربردی را به کاربران خود اطلاع دهید.

و مهم تر از همه ، یک شبکه اجتماعی نمی تواند خیلی مطمئن باشد ، یا همیشگی باشد ، به این فکر کنید که به هر دلیلی صفحه شما بسته شود !!! دیگر هیچ دسترسی به مخاطبان خود نخواهید داشت، و یا اینکه فیلتر شود…

 

پس با این تفاصیل با وجود اینکه کسب و کارهای فراوانی در بستر شبکه های اجتماعی شکل گرفته‌اند ، باید یک پایه یا بیس اصلی داشته باشند برای معرفی بهتر و ارتباط گیری مناسب تر با کاربران خود ،  البته بسیاری از کسب و کارهای موفق در شبکه های اجتماعی ، یک وب سایت مناسب را دارند و بیشتر در شبکه های اجتماعی برای ارتباط گیری بیشتر با مخاطبان فعالیت می کنند.

شما با فعالیت در شبکه های اجتماعی به پیشرفت کسب و کار اینترنتی خودتان کمک فراوانی می کنید چرا که هر روز شانس آشنایی با مخاطبین جدید را دارید.

 

در آینده حتما مقالاتی درباره اصول طراحی سایت و مواردی که در این زمینه بسیار حائذ اهمیت است ، منتشر خواهم کرد ، پس یادتون نره ، به وب سایت شخصی من هر از گاهی سر بزنید تا باهم دیگه خودمون رو بروز کنیم !!!

موفق و سربلند باشید.

امیرحسین فخاری ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست